dinsdag en woensdag op Texel.

24 juni 2015 - De Koog, Nederland

dinsdag 23 juni.

dinsdag was een bewolkte dag en het voelde koud aan. Tevens was er menige keren een regenbui. Dit alles heeft er mede toe geleid dat we er een rustige dag van hebben gemaakt. Wel even de fietsen van het achterrek afgehaald. stof zat er niet meer op maar hebben ook geen kilometers gereden. Met faya aan de hand even de Koog ingeweest. En ook hier hebben ze een lidl!
Weer terug de wandelschoenen aan en het strand op. Echt uitgewaaid en niet te vergeten namen wij het strand mee naar binnen dankzij onze lieftallige viervoeter. Het was echt koud en onze kachel hebben we even uitgeprobeerd. En ja hoor lekker warm in ons hokje. Wel een raampje open voor de ventilatie. Ja vertrouwen moet je verdienen zeggen ze altijd en dat heb ik nog ff niet met deze kachel. Ik vroeg Gerda elke keer "wordt je al slaperig, ik nog niet"! Maar op een bepaald moment werd ik me toch duf! Dus natuurlijk met je neus (dat kan ook niet anders want zo groot leven we op dit moment niet) boven de straalkachel met ventilatie door het hele huis ! Daar wordt je wel duf van als het buiten herfst achting is. Toch maar ff op onderzoek uit of de raampjes nog wel open stonden. maar alles oké ! Nadat het warm genoeg was, de kachel uit. De gas toevoer binnen de camper dicht. De gasfles dicht ! En ik heb me toch even lekker geslapen, Gerda en Faya ook. Worden een dagje ouder van al dat trekken. Na enkele uurtjes gelukkig weer wakker geworden. . Verder hebben we natuurlijk genoten van een onstuimige zee, de erwtensoep en rummicub. Ja jullie lezen het goed. Ik aan de spelletjes . Helaas wel verloren. Maar ja morgen zal het anders worden buiten dus wachten af.

woensdag 24 juni

Heerlijk geslapen, kom eruit het wordt een mooie dag.
Ik, Gerda en Faya deden de ochtend ronde die wat langer werd dan gepland. Het was zo mooi en nog zo stil op "Den Nederlanden". Een gebied waar de koeien grazen , vele vogels te bewonderen zijn en zo via de duinen weer terug. Kom Faya nog even stiekem naar de zee. Was nog net vloed en dat heeft ze gemerkt. Hoge golven heen en weer en kon niet altijd optijd wegkomen. Maar ja, toch al een zout pilaar. Bij terug komst bij de camper moesten we even wachten en daar kwam onze bakker aan met verse broodjes. De zon kwam er ook aldoor en wat konden we weer genieten. Zo de korte broek aan, wandelschoenen weer stevig aangetrokken en daar gaan we weer. Via Den Hollander, oorlogsschip, over de Slufterbollen op weg naar de Slufter. Prachtig gewoon en vele foto's genomen. Faya vond die grote bruine beren op vier poten maar niets. Maar dat maakte alle vennetjes weer goed. We kwamen aan bij de Slufter. Een uitstroming van de zee waar je niet overkomt zonder natte voeten. Naar boven gelopen om van het mooie uitzicht te genieten en had en wel een softijsje verdiend. De terugweg toch via de duinen gedaan omdat het nog hoog water was en lopen dan zwaar was en al vele kilometers in de benen hadden. Met de stevige wind en de zon in onze knar liepen we weer terug. Op de helft wel het duinpad naar zee genomen en zo de laatste kilometer heerlijk langs het water. En dat verdiende een biertje op het terras van paal 21.
weer bij de camper aangekomen nog wat knabbelen en ff bijkomen. Na het eten was het klaar...... onderuit, nog genieten van de zon en weer tijd voor het verhaaltje wat jullie nu lezen. Hier zitten twee vakantiegangers met rode wangen en stevige kuiten nog na te genieten van de dag. Hopelijk hebben jullie ook veel zon gehad anders was hij hier alleen waarschijnlijk. Zo nog even aan de borrel en snaps en morgen gaan we onze weg weer vervolgen. Tot dan lieve mensen. Onze spannende tocht voor de eerste keer met de camper zit er bijna op. Jammer dat je geen 6 weken hebt anders gingen we de andere kant nog op. Gaan nu nog even genieten hier op het mooie Texel!!! De verhalen kloppen van onze buurtjes. "Bijna niets is mooier dan ons eigen eiland Texel".