Dag 9 vertrek uit Leiwen op weg naar Trier en Ermsdorf Luxemburg

16 juni 2015 - Ermsdorf, Luxemburg

vertrokken uit Leiwen toen we onderweg waren kwamen we te toch weer achter dat we best hoog zaten. gezien de foto's. mooie plaatjes onderweg.
Onze bestemming is een kijkje te nemen in de plaats Trier. Daar aangekomen een parkeerplaats gezocht om in het centrum te gaan kijken. Daar genoten van een lekkere kop koffie en aangezien we tegen lunch tijd daar waren ff een broodje. drukke maar gezellige plaats met vele winkels. echte een plaats waar alle touringcars vol mensen een vaste stop plaats hebben :). Na wat rond gewandeld te hebben weer richting de camper..
Zo en nu opweg naar..... ja waar gaan we verder heen? De moezel verder afzakken en ergens in Luxemburg de camper neer zetten. De Tom Tom wilde wel maar al die op brekingen van de wegen was wat anders. wilde via konz de moezel over maar dat lukte niet en nu.... een vriendelijke weg medewerker van de wegenbouw vertelde links, rechts .... maar hoorde van een ander dat ook daar alles was opgebroken. Stapte de auto in en wij moesten hem volgen. En zo reden we kris kras terug waar we wel de brug over konden. Bedankt hoor! !!! en knorde we weer via mooie wegen richting Ermsdorf. "klein Zwitserland" wordt ook wel gezegd. De berg op met flinke bochten blijven moeilijk om de camper in de juiste versnelling te zetten. 1× gingen we bijna harder achteruit dan vooruit. Echt zweet onder de oksels en pff. Kwamen ook zeer mooie plekken tegen. Zie de foto's bij het berg stroompje. nog een extra ritje ivm een opbreking kwamen we aan op de camping Neumuhle. De camper weer op een mooie plek gezet en in korte tijd zaten we aan een biertje. De omgeving verkennen en eten. s' avonds is het een stuk frisser en heerlijk om in ons holletje te gaan slapen.

1. Pap en mam:
    17 juni 2015
    Wij denken dat het een mooie reis is en nog komt studenten stad Trier oud maar heel mooi gr
  2. Jan en gerda:
    18 juni 2015
    Ja klopt mooie stad. We gaan nu richting de Franse grens in België.